Fizyoterapide Vitaminler

Birleşmiş Milletler 2022 yılını “balıkçılık ve su ürünleri yılı” ilan etti.Aslına bakacak olursak bütün çabamız sağlıklı ve besleyici gıdaya ulaşmak.Altında yatan sebep ise oldukça basit sağlıklı ve uzun bir yaşama sahip olmak.Bizde bu konuda kendi branşımızdan bakarak vitaminlerden bahsetmek istiyoruz.

Ağrısız bir yaşam sloganı ile çıktığımız bu yolda bilen bir göz ile ayrıntılara ayrı önem verdiğimizde vitamin dengemizin bozulması ağrı ve fiziksel birçok soruna neden olmaktadır.A,B,C,D,E ve K vitaminlerinden bir tanesinin eksikliği ya da fazlalığı bütün denge mekanizmamızın bozulmasına neden oluyor.Kısaca anlatacak olursak A vitamini eksikliği kemik zayıflamasına, fazlalığı kemik ağrısına, kas kramplarına, kas ağrılarına neden olmaktadır.B vitamini alt gruplardan oluşan bir vitamindir.Ancak çoğumuz sadece B12yi önemseriz.Oysaki B9 vitamini hemipleji (felç),kalp krizi gibi rahatsızlıkları önleyici rolü vardır.B kompleks olarak düşündüğümüzde eksikliği ağrı hissinde artışa, sinir onarımının durmasına, yorgunluğa, nörolojik sorunlara, güç kaybına fazlalığı yürüyüş bozukluğuna neden olmaktadır.C vitamini eksikliğinde hızlı ve istemsiz kilo kaybı, eklem ağrılarına, kol ve bacaklarda ağrıya, fazlalığında uykusuzluğa bağlı yorgunluğa neden olmaktadır.D vitamini eksikliğinde ağrı hissinde artış, düşme riskinde artış, kas kütlesinde azalma, kemik erimesine fazlalığında kemik erimesi şiddetinde artışa neden olmaktadır.E vitamini eksikliğinde koordinasyon, yürüme bozukluğuna, uyuşma ve karıncalanma hissine fazlalığında kan sulanmasına bağlı hemiplejiye neden olmaktadır.K vitamini eksikliğinde kas içi kanamalara fazlalığında damar tıkanıklığına ve geç iyileşmeye neden olmaktadır.

Her vitaminin eksikliğinin yada fazlalığının zararı bulunmaktadır.Bu yüzden gerekli kontroller yapılmadan dışarıdan müdahelede bulunulmamalıdır.Dengeli bir vitamin tablosu ağrısız bir yaşam formülünün temelini oluşturur.